Mi a BravoBoats-nál motorosokat építünk, forgalmazunk, szervizelünk és karbantartunk. Indulásunk óta arra törekszünk, hogy valami újat, egyedit alkossunk, hisszük, hogy a Bravo Boats új generációs motorosai valóban a legjobb választás. Évtizedeket töltöttünk a Balatonon és más európai tavakon is motorosokban, számos hajót kipróbáltunk különböző és sokszor szélsőseg körülmények között is. Ezekből szerzett tapasztalatok alapján folyamatosan formálódott a fejünkben egy olyan hajónak a gondolata, amelyben ötvöződik minden, ami jó tapasztalat volt számunkra.
Első lépésként feltérképeztük a jelenlegi magyar és külföldi piaci szereplőket és azok kínálatát, megkerestünk edzőket, és összegyűjtöttük a tapasztalataikat, az általuk korábban és jelenleg is használt motorosokról, valamint az elképzeléseiket, elvárásaikat egy ideális edzőmotorossal kapcsolatban. Elemeztük a használatban lévő hajókat funkcionális és strukturális szempontból. Meghatároztuk a hajó teljes műszaki tartalmához szükséges legjobb alapanyagokat és beszállítókat.
Az alapos igényfelmérés és egyeztetések során – a FlaarBoats mérnökeivel közösen – meghatároztuk azokat az alapkövetelményeket, melyekkel egy ilyen RIB-nek rendelkeznie kell, és mivel az ördög mindig a részletekben rejlik, az alapkoncepciót kiegészítettük számos olyan apró saját fejlesztéssel, amely a felhasználói igényekhez maximálisan alkalmazkodik.Ezek közül a keskeny és áramvonalas hajótestet emelnénk ki, amely a hullámállóságon túl az üzemanyag takarékosságot is segíti, ezt igyekeztünk még egy nagy tankkapacitással kiegészíteni. A tervezés során figyeltünk arra, hogy a hajó, álló helyzetben is ürítse a deckbe kerülő vizet, szerelvényezése egyszerű legyen, a kábelek elrejtésre kerüljenek és teljességgel vízmentes tároló rekeszeket is beépítsünk.
Ehhez jöttek olyan kényelmi és esztétikai extrák még, mint a minimum 3 db szivargyújtó csatlakozó, vagy a tetszőleges színben rendelhető műanyag elemek és az opcionális napernyő.Mindezt úgy hoztuk össze, hogy a hajó minőségében, felszereltségben, valamint esztétikailag és szolgáltatásban is a versenytársak fölé pozícionálható legyen, árban viszont alattuk maradjon!
Jelenleg 2 hajótípusunk van, a Bravo 6.0 Coach Boat, azaz edző és munkamotoros, amit sorozatban gyártunk, valamint egyedi rendelésre a GT Bravo, ami egy hobbi és szabadidő sporthajó, nagyobb motorral és számos kényelmi extrával.
A Bravo 6.0 hajótest kiképzése, a súlypont elosztása, a választott motorizáció mind-mind egyedi menet tulajdonságokkal ruházza fel ezt az edző motorost. A motoros képes maximális sebesség mellet is a legszűkebb forduló körön megfordulni, anélkül hogy, a hajótest minimálisan oldalra csúszna, vagy a forduló közben a propeller kavitálna.Mindezen menet tulajdonságok mellett a 60 LE –ős motorral szerelt verzió maximum 3,3 liter* üzemanyagot fogyasztott óránként, míg a 70 LE-ős motorral szerelt hajó átlagosan 5 litert*. Ezt a hajót vezetni akár a 60 akár a nagyobb teljesítményű és nyomatékú 70 es motorral nagy élmény.
(*A közölt fogyasztási adatokat a BRAVO BOATS saját teszt eredményeire alapoztuk. )
A Bravo GT alapgondolat abból indult ki, hogy annyira élveztük vezetni a 6.0 hogy elindult az agyunk hova lehetne ezt még fokozni. Elsődleges cél a hobby és szabadidős igények kielégítése volt, pl. vízisí vagy wakeboard vontatása, vízi kirándulás, napozás, fürdőzés, vagy akár egy családi vízparti vakáció eltöltése egy 6 méteres RIB hajóval.
Így fogalmazódott meg az ötlet egy új verziójú Bravo tervezéséről és megépítéséről, mely 90LE motorral is hasonló tulajdonságokkal bír. Első lépésként kellett egy új, még nagyobb terhelhetőségű alsó héj, ezzel a hajó menet tulajdonságai hasonlóak az edző motoros verzióéhoz, de teherbírása nagyobb. Szükséges volt egy új orr rész az extra komfort miatt, és egy beépített „torony” az új feladatok végrehajtása végett. Így született meg a Bravo Boats hobby és sport hajója, a GT Bravo, azaz a Grand Turismo Bravo.
Tapasztalat
Kompromisszumok nélkül
Elégedett ügyfél
Vákuminfúzióval gyártott üveg/viniészter szerkezetű hajótest, anyagában színezett poliészter gél felülettel, 6 légkamrás hypalon, Orca tömlő
+36 30 942 3820
bravoforsale@gmail.com
Bravo Boats Kft.
1124 Budapest
Korompai u. 18. C ép.
A BRAVO BOATS Korlátolt Felelősségű Társaság 9,74 millió forint uniós támogatást nyert a „Technológiai fejlesztés, versenyképesség növelése” című GINOP_PLUSZ-1.2.2-22-2022-01963 azonosítószámú projektjének megvalósítására. A projekt keretében eszközbeszerzésre kerül sor a projekt megvalósítási időszakában 2022.05.01. és 2023.04.30. között. A projekt megvalósítási helyszíne Balatonkenese.
A 9 736 438,- forint európai uniós támogatás segítségével a projekt keretében sor kerül az alábbi technológiai fejlesztést eredményező új eszközök beszerzése: 2 db kerekeken guruló Bakdaru, valamint 1 db TOYOTA TONERO 02-8FGJF35 hidrodinamikus hajtású homlokvillás targonca. Mindhárom tervezett eszköz óriási segítséget nyújt a jövőben a gyorsabb és hatékonyabb ütemben történő működéshez. Mindkét eszközt megbízható partnerektől kerül beszerzésre.
A projekt támogatásának köszönhetően az új eszközök segítségével a vállalkozás meglévő kapacitása bővül, versenyképessége nő, gazdasági teljesítménye erősödik. A vállalati infrastruktúra, az eszközellátottság minősége és megfelelősége is javul ez által professzionális szolgáltatást nyújthatunk.
A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg.
Fehér Péter
peter.feher@bravoboats.hu
+36 30 942 38 20